The New York Times (9/2, Rabin) reported in Vital Signs, "Women can cut their risk of breast cancer by almost half if they watch their weight, exercise daily, breast-feed their babies and limit alcoholic beverages, according to a new report by the American Institute for Cancer Research." For the study, researchers updated "a 2007 review of more than 800 studies, adding information from 81 new studies." The researchers "estimated that nearly 40 percent of new breast cancer cases in the United States...could be prevented if every woman followed the recommendations." Comment: This sounds fine but how often have we been able to change behavior?

Leave a comment